Nov 29, 2011

Blog oh Blog!

Wah,,,berjaya gak bukak blog,,,termasuk kali ni,,,dah beratus kali agaknya aku terpaksa tukar password...huhuhu...aku yg lupa atau blog ni yg bengong...akhirnya berjaya jugak,,,Alhamdulillah,,,hari ni dah seminggu husband balik ke rumah,,,Itu yang membuatkan aku lagi busy untuk tulis blog ni,,haish,,,kali ni nak cite pasal apa ek,,,kalu perasan,,aku ni,,asyik cite pasal husband je,,,biasalah,,,dah pjj,,,mestilah rindu,,,hehe...since husband i dah balik,,,so,,,i terpaksalah menjadi wife yang rajin masak,,,kuikuikui,,,cuti maal hijrah baru2 ni,,,i dah masak mee jawa,paprik,,,recall balik resepi dolu2,,,tapi aku ni,,kalu ada resepi pun x ikut,,,pakat bantai je,,apa yg boleh campak,,campak aje,,,so,,,untuk weekend ni plan nak masak tomyam lak kat umah mak mertua,,senak perut rasa first time nak masak umah mak mertua ni,,,haish,,,kalu umah sendiri i x de lah nak keeesah sgt,,sedap ke,,x sedap ke,,,,tapi disebabkan aku ni x pernah masak ape2 lagi kat umah mertua sejak aku kahwin,,so,,,aku kenalah rajin2 kan diri sikit kan,,lagipun ambik peluang husband ada kat sini....kalu dah balik sana,,,kang banyak plak alasan yang aku keluarkan nanti,,,well...hari ni dah 29 disember,,sehari lagi untuk melangkah ke bulan 12.so,,,sebulan lagilah nak ke tahun 2012...Jom tgk apa dia wishlist aku untuk tahun 2012 ye?

1)Nak dapat anak,,,since i dah kahwin 5 bulan lebih,,lagipun umur tahun depan dah nak masuk 30,,i rasa dah sedikit lewat utk seorang perempuan untuk ada anak sendiri...kata orang makin lanjut usia,,lagi berisiko,,Lagipun baby sgt cute,sgt wangi,,,suka,,suka,,,Semoga Allah permudahkan dan memberi zuriat kepada kami secepat yang mungkin,,,Amin....


2)Nak beli rumah,,,memang kalau dah kahwin ni,,memang lah nak berdikari,,ada rumah sendiri,,,boleh decorate umah sendiri,,kang ke best,,i suka umah banglo setingkat,,senang,,x payah naik2 tangga,,,tapi kalau dah tanah kecik,,terpaksalah buat umah 2 tingkat gak,,,hiasan dalaman lak,,i suka modern style,,simple je,,,



3) Mau jadi tukang masak yang hebat,,bila dah bergelar isteri ni,,mestilah rajin masak untuk suami kan..kan...bestnye kalau i pandai masak nasi dagang, nasi kerabu, nasi minyak, nasi ayam, nasi beriyani,,,,hukhuk,,,,bilalah nak pandai ni,.,,,,chayo2,,usaha tangga kejayaan...


4) Mau jadi isteri yang solehah dan ibu bekerjaya yang penyayang,,,,wink..wink////..InsyaAllah////

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...